فرناندو ده خسوس برزیلی دروازه بان استقلال خوزستان در سیزده هفته گذشته عملکردی فوق العاده داشته است. فرناندو در اولین فصل حضورش در ایران خوش در خشیده و در ۱۳ بازی لیگ تنها ۴ گل خورده و تیمش ۱۲ هفته است نباخته است.

به گزارش مشرق، برای اینکه بدانیم کدام خارجی ها عملکرد بهتری دارند نمرات بازیکنان می تواند بهترین مرجع باشد. گروه آنالیز سایت برنامه ۹۰ هر هفته پس از برگزاری بازی های لیگ، بازی ها را مورد ارزیابی قرار می دهد و به بازیکنان نمره می دهد. بازیکنانی در جدول کلی قرار می گیرند که حداقل در نیمی از بازیهای تیمشان حضور داشته باشند و در هر بازی حداقل ۶۰ دقیقه بازی کرده باشند.

هم اکنون شاید بازیکنانی مثل پروپژیچ استقلال و بنگستون پرسپولیس عملکردی بدی نداشته باشند اما چون آنها کمی دیرتر به تیم هایشان ملحق شدند و حضور آنها به اندازه ای نبوده که وارد جدول کلی بازیکنان بشوند مورد ارزشیابی قرار نگرفتند.

فرناندو ده خسوس ( استقلال خوزستان-برزیل) و ماتیاس چاگو ( فولاد خوزستان- کامرون)

رتبه کلی : 8 با نمره 2،68

برای عنوان بهترین خارجی به دو نام می رسیم.

فرناندو ده خسوس برزیلی دروازه بان استقلال خوزستان در سیزده هفته گذشته عملکردی فوق العاده داشته است. فرناندو در اولین فصل حضورش در ایران خوش در خشیده و در ۱۳ بازی لیگ تنها ۴ گل خورده و تیمش ۱۲ هفته است نباخته است. فرناندو بهترین بازیکن خارجی و بهترین دروازه بان لیگ به شمار می رود و در رده بندی کلی بازیکنان در رده هشتم قرار دارد البته در کنار ده خسوس، یک خارجی دیگر هم حضور دارند.

در تیم بحران زده فولاد ماتیاس چاگو کامرونی تک ستاره این تیم بوده است. هافبکی که در همه بازی ها خوب بوده و تا هفته قبل بهترین خارجی لیگ هم محسوب می شد، اما چاگو در حال حاضر این عنوان را مشترکا به همراه ده خسوس در اختیار دارد.چاگو دو بار در تیم منتخب هفته انتخاب شده است.جالب اینکه برترین بازیکنان خارجی لیگ در اهواز حضور دارند.

آگوستو سزار دوسانتوس ( تراکتورسازی- برزیل)

رتبه کلی: 27 با نمره 2،92

برای سومین خارجی برتر باید از اهواز به تبریز رفت. در جمع بازیکنان تراکتورسازی، آگوستو سزار دوسانتوس یک خرید موفق برای تیم بوده است. این هافبک در ۱۲ بازی برای تیمش به میدان رفته است و با میانگین نمره ۲،۹۲ نشان می دهد که عملکرد مطلوبی برای تراکتورسازان داشته است.

هراير مگویان ( استقلال تهران- ارمنستان)

رتبه کلی : 36 با نمره 3

چهارمین خارجی برتر لیگ برتر مدافع استقلال است. هرایر مگویان ارمنستانی در این فصل یک مدافع مطمئن برای آبی ها بوده .عملکرد او به ویژه در داربی تهران فوق العاده بود. مگویان پس از چند هفته غیبت به بازیکن ثابت استقلال تبدیل شد و خیال پرویز مظلومی را راحت کرد. این دومین فصل حضور مگویان در استقلال است.

موسی کولیبالی(استقلال خوزستان – مالی)

رتبه کلی: 43 با نمره 3،04

برای بازیکن برتر پنجم دوباره باید به سراغ اهواز و تیم استقلال خوزستان رفت. موسی کولیبالی مدافع اهل مالی در سومین فصل حضورش در استقلال خوزستان در حال انجام بهترین بازی هایش است. موسی یکی از ارکان کم گل خوردن تیم ویسی بوده است.

گیورگی گیورگیف ( گسترش فولاد تبریز- بلغارستان)

رتبه کلی: 46 با 3،05

ششمین خارجی برتر سیزده هفته لیگ برتر از نگاه گروه آنالیز برنامه نود یک دروازه بان دیگر است. دروازه بانی که این فصل دومین فصل حضورش در ایران محسوب می شود. گیورگی گیورگیف بلغار پس از اینکه فصل قبل در تیم نفت مسجدسلیمان خوش درخشید در این فصل پیراهن گسترش فولاد را برتن کرد. گئورگی در ۱۱ دیداری که برای تیمش به میدان رفت بسیار خوب کار کرد و به گسترش کمک کرده تا یکی از تیم های بالای جدول باشد.

مگنو باتیستا داسیلوا (گسترش فولاد- برزیل)

رتبه کلی: 55 با نمره 3،13

برای آشنایی با بازیکن هفتم جدول بهترین خارجی ها باید در همین گسترش فولاد تبریز توقف کرد.جالب است که از ۷ بازیکن برتر خارجی سه تای آنها در اهواز هستند و سه تا در تبریز. مگنو باتیستا هافبک برزیلی که سابقه بازی در داماش گیلان و نفت تهران را دارد این فصل دومین فصل حضورش در گسترش را تجربه می کند. مگنو در این فصل بسیار خوب کار کرده و او هم نقش مهمی در موفقیت گسترش در این فصل داشته است.

فیلیپ خوزه ماچادو (صبای قم- برزیل)

رتبه کلی: 68 با نمره 3،19

هشتمین بازیکن برتر لیگ برتر یک تازه وارد دیگر است. فیلیپ خوزه ماچادو مدافع برزیلی صبای قم در اولین فصل حضورش لیگ برتر ایران عملکرد بسیار خوبی داشته است. صبا در دفاع تیم مستحکمی بوده و هم اکنون تیم چهارم جدول است. قطعا ماچادو در این موفقیت ها نقش داشته است.

جالب است در جمع این هشت بازیکن برتر خارجی لیگ پانزدهم هیچ مهاجمی دیده نمی شود.مهاجمانی مانند پروپژیچ و بنگستون برای وارد شدن به این فهرست باید در چند بازی دیگر هم خوب کار کنند. آلویز نانگ نفت هم که در این فصل فروغ فصل قبل را نداشته است. حمزه یونس مهاجم گران قیمت تراکتورسازان هم که در این سیزده هفته خودی نشان نداده است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس